En seng skal være så god, at man savner den

Savner du din seng nu? (foto sengespecialisten.dk)

Savner du din seng nu? (foto sengespecialisten.dk)

Du ved, at du har fundet den helt rigtige seng, når du bruger dagen på arbejdet på at dagdrømme om den. Når du hele dagen ser frem til at skulle dykke ned under dynen og mærke den ultimative komfort, du kun får fra en seng, der er skabt til dig og din krop. Alle mennesker er jo forskellige, og du kan godt få brug for eksperternes vejledning, når du skal på jagt efter din nye seng.

Gode råd til dig med søvnbesvær, så du kan få en god nat i sengen

Der er meget ekstra du kan gøre for at få en bedre nattesøvn, når først du har fundet en god seng. At du ligger godt og komfortabelt er altid et godt udgangspunkt, men hvis du har svært ved at falde i søvn, skal der måske andre midler i brug. Hvis sengestørrelse og madrastype kan vinges af på din liste, kan du jo begynde med at kigge på dit sengelinned. Er det lavet i et kvalitetsmateriale, og er det blødt og behageligt? Soveværelsets indeklima har også meget at skulle have sagt, og der må hverken være for varmt, tørt eller fugtigt. Sørg derfor for at lufte godt ud regelmæssigt.

Find en seng her www.sengespecialisten.dk/senge

Det er også en god idé at indstille kroppen på, at den skal sove. Tag et bad, inden du lægger dig, så du lettere kan slappe af og finde ro. Spis ikke nogle store måltider inden sengetid og hold dig helt fra kaffe, cola og andet, der kan virke opkvikkende. Så siger det næsten også sig selv, at man skal holde igen med den fysiske aktivitet, inden det er sovetid. Alt, der kan få kroppen til at arbejde, gør det sværere at sove. Det kan dog hjælpe at drikke noget varmt eller spise et lille mellemmåltid, da det bestemt heller ikke nytter noget at gå sulten i seng.

Faste sengetider kan også afhjælpe søvnbesvær. Prøv at gå i seng og stå op på de samme tidspunkter hver dag, selv på fridage. På den måde kan du nærmest indstille kroppen på at sove, fordi den følger en rutine. Hvis du alligevel ikke kan falde i søvn eller vågner om natten og er lysvågen, så stå op og foretag dig noget andet. Det behøver ikke være mere end 15 minutter. Det handler mest bare om, at du kan blive så frustreret over at ligge vågen, at det bliver endnu sværere at falde i søvn.

Læs mere om elevationssenge her

Share

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *